maandag 15 oktober 2012

NU


Er zijn van die momenten waarop je de beslissing neemt dat het tijd is voor opnieuw een verandering. Velen die mij al jaren kennen weten dat ik vaak zeg dat er Niets Constanter is dan de Voortdurende Verandering. Dat geldt natuurlijk ook voor mij.
Allerlei verschillende prikkels kunnen er voor zorgen dat je/ik besluit dat het tijd is voor verandering. Ik vind dat hele mooi momenten. Er ontstaat Verwarring. En ik onderschrijf van harte de stelling dat Verwarring niets anders is dan een doorgang naar een Nieuwe Werkelijkheid. Des te groter de Verwarring des te sneller ik roep: "Welkom in je nieuwe Toekomst".
En die toekomst begint ook voor mij, NU.
Het begrip NU staat tegenwoordig volop in de belangstelling in de ontwikkelingen genaamd Mindfulness.
Jaren geleden schreef ik al een gedicht over het begrip NU. Ik deel het met jullie als opening van mijn Blog. Tot later.
P.S. Positieve Feedback is altijd welkom net als welkome suggesties.


Nu

Kijken in het verleden
Is voor ons vaak synoniem voor leven in het heden.

Alles heeft zijn tijd nodig.
Voor onze geest is begrip van tijd overbodig.

Alles wat je zegt, denkt, ziet of hoort is verleden tijd.
en voor de ontvanger voltooid verleden tijd.

Alleen al daarom is perceptie nooit gelijk aan projectie.
Streef alleen al daarom niet naar perfectie.

Bij het NU ben je het meest gebaat
Als het je werkelijk gaat om het resultaat

Wellicht dat dan je eigen zijn
Zal versmelten met een ander domein.

ãHans de Boers, 25052000

Geen opmerkingen:

Een reactie posten