vrijdag 19 oktober 2012

'DE FILOSOF'

Ja, het overkwam en overkomt me nog heel vaak.Herken je dat? Die dagen dat je zit te filosoferen over van alles en nog wat?
Zo ook, in 2006, na een sof-dag zat ik te filosoferen en schoten er allerlei gedachten door mijn hoofd.. Ik schreef ze op en deel ze nu met jullie.


De Filosof

Verlangen kan ik niet vasthouden.
Toch houd ik het verlangen vast.

Bloemen houden van alle mensen.
Houden alle mensen van bloemen?

Liefhebben doe ik al jaren.
Hebben de jaren ook mij lief?

Ik word teruggeworpen in de tijd.
De tijd kan mij niet terugwerpen.

Het voelt aan als een warme deken.
De deken zelf voelt niets.

Het klinkt als muziek in mijn oren.
Terwijl mijn oren ‘stom’ zijn.

Oogverblindend mooi.
Mooi verblind vaak meer dan het oog.

Hersenspinsels.
Hersenen kunnen niet spinnen.

Ik herken mezelf in de ander.
Is de ander de herkenning van mezelf?

Ik gooi wel eens een balletje op.
En meestal moet ik hem zelf vangen.

Ik ben tot in mijn ziel geraakt.
De ziel zelf heeft geen hart, toch?

Ik smelt van binnen.
Ben ik dan een smeltkroes?

Ik ben gewoon mezelf.
En mezelf is heel gewoon.

Ook ik heb wel eens hartzeer.
En dan toch heb ik geen zeer hart.

Ik filosofeer zo wel eens en
Eens ben ik een filosoof


Ó        Hans de Boers 14022006

Geen opmerkingen:

Een reactie posten