vrijdag 2 november 2012

'TOE-VERTROUW'

Soms kom je iemand tegen die je iets toevertrouwt. Aan jou om het te koesteren en bij je te houden. Soms word je gevraagd of geprikkeld om te reageren. Soms voel je je of ben je verplicht om iets te doen. Dat laatste was voor mij de aanleiding om naast andere activiteiten het volgende gedicht te schrijven en te delen. Nu dus met jullie. Ook deze is Tijdloos.

TOE-VERTROUW
  
Ik ben te bang om echt te leven
Ik ben te moe om toe te geven

Ik ga die berg niet af
Ik ben niet laf

Ik kan het verbergen
Ik blijf mezelf tergen

Ik zie dat ik van je hou
Ik zie ook het verdriet bij jou
Ik ben dan o zo bang voor de kou

Ik ben ervaringsdeskundige in verliezen
Ik mocht nooit voor mezelf kiezen

Ik voel me zelden senang
Ik zit in een emotioneel gevang

Ik kan niet bogen op ervaring
Ik ken alleen het begrip aanvaring

Ik heb aan onbezorgdheid geen herinnering
Ik ervaar dat als een mentale internering

ik kan ook heel veel liefde geven
Ik doe dat met angst en beven

Ik weet dat ik veel kan verliezen
Ik weet dat ik moet kiezen

Ik voel me zonder ondergrond
Ik kijk in een afgrond

Ik wil zelf de pijlers zijn van mijn leven
Ik ben er dan ook weer om mee te leven

Ik wil mezelf leren dragen
Ik wil dat het leven mij kan verdragen

Jij denkt dus dat ik er toe doe
Doe dan nu nog even een oogje toe

Tot ik mijn spiegel toevertrouw:
‘Ik hou van jou”
  
Ó        Hans de Boers 20080616




Geen opmerkingen:

Een reactie posten