dinsdag 27 november 2012

'VERLANGEN KAN IK NIET VASTHOUDEN'


Een gedicht opgetekend n.a.v. situaties/omstandigheden van en met mensen/klanten en uiteraard mezelf.


Verlangen kan ik niet vasthouden

Verlangen kan ik niet vasthouden
Toch houd ik het verlangen vast

Bloemen houden van alle mensen
Houden alle mensen van bloemen?

Liefhebben doe ik al jaren
Hebben de jaren ook mij lief?

Diepgewortelde overtuigingen heb ik
Maakt louter dat van mij een diepganger?

Ik word teruggeworpen in de tijd
De tijd kan mij niet terugwerpen

Het voelt aan als een warme deken
De deken zelf voelt niets

Het klinkt al muziek in mijn oren
Terwijl mijn oren ‘stom’ zijn

Oogverblindend mooi
Mooi verblind vaak meer dan dat

Liefde maakt blind
Wat is blind zonder liefde?

Ik houd van mensen
Houden mensen van mij?

Ik kan niet zonder slaap
Kan slaap zonder mij?

Ik ben een kindervriend
Zit er in elke vriend een kind?

Ik heb vaak confrontaties
Confronteren ze mij ook?

Niets is constanter dan de voortdurende verandering
De voortdurende verandering hoeft niet constant te zijn

Als ik iemand ontmoet
Ontmoet die iemand mij dan ook?

Alles wat gezegd is kan niet ongedaan worden gemaakt
Zijn gedane zaken dan altijd onbesproken of onbespreekbaar?

Je komt wel eens tot jezelf door inkeer
Is inkeer dan per definitie tot jezelf komen?

Ik kan het verlangen niet vasthouden
Ik houd me vast aan het verlangen

Ó       Hans de Boers 19022006 – Herzien 27-11-2012

Geen opmerkingen:

Een reactie posten